BRADBURY media POOH.cz JustIT.cz E-knihy IT/C tiskové zprávy Tipy a triky Turistický průvodce Menhiry Bradbury.cz Slovník Test připojení World of Warcraft LOTRO


Pravidelný občasník originálního humoru

Tag: iDnes.cz RSS

Zelená vlna se nejpřejmenuje kvůli volbám. To jen česká média zcela trapně naletěla na hoax

 Zelená vlna se přejmenuje kvůli volbám, stěžovali si voliči na iDnes. Rozhlasová Zelená vlna mění jméno. Dělala prý reklamu Straně zelených na Lidovkách jenom v podobě jednho odstavce a zdrojování ČTK (která to v 7:55 mimochodem té vydala). A raději ani neřešit, kde všude naletěla česká média na hoax, podvrh. A můžeme možná pogratulovat Zeleným k netradičnímu příspěvku do volební kampaně.

Zelená vlna se nejpřejmenuje kvůli volbám. To jen česká média trapně zcela naletěla na hox 

Ne, ZELENÁ VLNA SE NEBUDE PŘEJMENOVÁVAT. A "Renata Červená" za Český Rozhlas zcela jistě iDnes nic říct nemohla. Tu totiž můžete potkat v historii jako "šéfku marketingu Rádia Impuls", případně jaké šéfku televize Pohoda (viz Pařízek spouští televizi Pohoda, povede ji Renata Červená)

A jen aby bylo jasno, iDnes už to obratem stihli změnit na Zelená vlna se měnit nebude, rozhlas se stal terčem vtipu. A otázkou stále zůstává jak je možné, že iDnes vydalo celou zprávu, aniž by si cokoliv u Českého Rozhlasu ověřilo. A jak je možné, že se totéž stalo v Lidových Novinách a dokonce v České Tiskové kanceláře.

A k tomu Impulsu? No k tomu je vhodné dodat, že Rádio Impuls se ohradilo proti tvrzení, že u něj šéfka TV Pohoda vedla marketing. To jen aby vám bylo jasno, jak hodně velké to s tím naletěním je.

TIP: V Přejmenování Zelené vlny? K poslání falešné zprávy nepotřebujete nabourat e-mail najdete pár komentářů na téma, jak je snadné poslat mail za kohokoliv.

Hm, to už ani neumějí pořádně vygumovat vodoznak? Shutterstock made in Rajče

Těžko říct co se honilo hlavou grafikovi, který vyráběl grafiku pro We Run 2013 (těžko říct kdo pro koho, ale vypadá to dostatečně seriózně a oficiálně). Prostě ten Shutterstock vodoznak se mu tam nehodil, takže ho vygumoval tam kde to šlo. A tam kde to nešlo, tam ho nechal. Bombastické.

Hm, to už ani neumějí pořádně vygumovat vodoznak? Shutterstock made in Rajče

ODPOVĚĎ OD RAJČE (Miroslav Bůček) 21:30: To je opravdu trapné. Na neveřejné stránce vyjde draft a hned o tom píšete?V pondělí opravíme. Práva k fotce máme. #okurka

Přestaňte nadávat, že nejčtenější jsou iDnes, Novinky či dokonce snad Extra.cz. Ukažte, že čtete něco jiného

Extra.cz vs. další tituly (NetMonitor, RUest)Je to tak, Extra.cz čte víc lidí než Lidovky. A není týdne, aby se něko nedivil, jak je možné že někdo může číst "takové sra*ky" jako je iDnes, Novinky, Blesk atd. O pět minut později tento typický stěžovatel na svém Facebooku nadšené hýká nad článkem z titulu,  který by přece on v životě nečetl a který mohou číst jenom absolutní id*oti. Věrně to kopíruje ono oblíbene "já se na Novu nedívám, dávají tam jenom samé sra*ky". A jak se přijde na to, že tam dávají samé sr*ky? No asi to povídala Jaruna odvedle.

Přestaňte nadávat. Nikam to nevede. Proč nezkusíte prostě číst něco jiného? A hlavně, proč to, že čtete něco jiného, neukážete dalším lidem? V roce 2013 je pro to skvělá příležitost jmenující se sociální sítě. Facebook, Google+, Twitter. Takových možností jak ukázat vašim přátelům či sledujícím, že existují jiné věci než iDnes, Novinky či Blesk.  

Ano, uznávám, na (například) www.ihned.cz je dost těžké najít tolik zábavných věcí ke čtení. Dramaturgie skladby článků na jejich hlavní stránce je nepochopitelná. A z většiny mých návštěv tam je těžké najít něco, co bych chtěl přečíst, protože skvělé věci nepochopitelně ukrývají. Případně je dávají nenápadně kamsi bokem.

Ale přesto tam mají skvělé věci. Chceš Hummera? Kup si Hummera! My si ho taky koupili mě dnes ráno rozesmál až k pláči. Jindra Šidlo je prostě skvělý. Tohle je přece hřích neukázat dál. Pamatujte na to. Až budete nadávat svým přátelům či sledujícím co to čtou za kraviny. Ukažte jim, že číst lze i něco jiného.

Graf pro tento den: Copak se to děje s Centrum.cz

Dneska musím odevzdat texty pro ročenku konference CIF 2012, takže se dívám i na čísla o návštěvnosti (grafy jsouv  RUest). A nějak se tam hodně kazí návštěvnost Centrum Holdings. Ale opravdu hodně kazí. A asi je tam i dost jasně vidět, že období růstu návštěvnosti pro další tři největší české internetové servery je u konce už tak nějak od loňského léta.

Když se na vývoj Centrum.cz podíváte, tak až na občasné dílčí "úspěchy" je ale návštěvnost na sestupu prakticky od září 2009, aktuálně je to tom s návštěvností jakov roce 2008 - a to se bavíme prakticky o rozdílu milionu uživatelů. Přitom "vlajková loď" Centra v podobě Aktuálně nijak výrazně neztrácí - bohužel ale také nijak neroste. 

Centrum Holdings mi k tomu ústy tiskového mluvčí Jiřího Hájka napsalo:

Mám faktickou připomínku k Vašemu článku "A nějak se tam hodně kazí návštěvnost Centrum Holdings."  - nejedná se o čísla za Centrum Holdings, ale za Centrum.cz. Pokles Centrum.cz je zejména díky ukončení služby ICQ Zones. Nové služby jako třeba Vareni.cz se počítají pod provozovatele tj. Centrum Holdings.

A nechť mi Jiří Hájek promine, ale na poznámku toho, že se vlastně mám podívat na Centrum Holdings jako provozovatele mohu odpovědět jedině grafem.

Zdroj: Worner Bros ... made in iDnes

Kupa řečí o tom, jak je nový Batman špatný, to hlavně najdete v DO KINA: Chvála kořalky a smutek nad batmanovskou bublinou, co splaskla, ale najdete tam zlatý hřeb v podobě "Zdroj: WORNER BROS". Gratulance ....

Michal Hanák to taky nějak stále nepochopil. Je to prosté. Cituješ? LINKUJ!

Čtu si Linkovat, nebo nelinkovat zdroj v článcích na iDNES.cz?  a nějak mi to hlava nebere. Představte si, že by toto blognutí uvedl tak, že "Michal Hanák na iDnes.cz napsal že". Ano, to "idnes.cz" by neukazovalo nikam. Nebo by to bylo "Michal Hanák na iDnes.cz napsal že". Tedy že by ten odkaz vedl jenom na "idnes.cz". Absurdní. Zcela absurdní. A přesto Michal Hanák (a to je prosím šéfredaktor iDnes.cz) zcela vážně řeší takové nesmyslné otázky jako:

  • Jak má linkování odkazu vypadat? (prozatím jsme zvolili formu… jak uvedl server iDNES.cz)
  • Odlišovat odkazy na naše a cizí články? Jak?
  • Odlišovat článek psaný jiným jazykem?
  • Odkazovat na obsah za platební bránou nebo na sociálních sítích (twitter, facebook)? Odkázat na konkrétní status, nebo na page, nebo bez hyperlinku? Ti, co nemají danou sociální síť, budou nuceni (nebo alespoň přemlouváni) k přihlášení…

To vážně tihle lidé spadli odněkud z Marsu? Mafra Difital bude odkazovat jenom pokud druhý zdroj také bude odkazovat? Když už bude odkazovat, tak místo na zdroj informace, tak bude odkazovat na doménu nejvyšší úrovně? Začínám mít takový zvláštní pocit, jako kdyby tihle lidé posledních několik let vůbec nepoužívali Internet. Nechápali, že odkaz na citovaný článek vypadá takto: Linkovat, nebo nelinkovat zdroj v článcích na iDNES.cz?. A že je zcela zásadní, aby odkaz na citovaný článek vedl skutečně na citovaný článek. Je to v jejich vlastním zájmu. Protože cokoliv jiného je na úrovni "Zdroj: Internet".

Michale Hanáku, bylo by skvělé, kdyby šlo přestat hledat problémy a výmluvy. Protože zatím to působí jenom jako hodně velká snaha o to, jak to celé co nejvíce zkomplikovat. Je to ve skutečnosti velmi jednoduché. Cituješ? LINKUJ!

A žádné další podmínky typu reciprocity zde neexistují. Ani žádné další podmínky, žádná další potřebná pravidla, výjimky. Pokud cituješ status na Twitteru, nelze odkázat nikam jinam, než na ten status. Pokud cituješ status na Facebooku, opět nelze odkázat jinam, než na onen konkrétní status. Pokud je citace z článku, je nutné odkázat na onen konkrétní článek. Cokoliv jiného vypadá jako když si někdo vymyslel, že někdo někde něco napsal. Konec výmluv. Opravdu.

iDnes.cz bude odkazovat na ty co odkazují na ně? Kde že to žijeme?

V rozhovoru s Daliborem Balšínkem (viz Dalibor Balšínek: Noviny budou kupovat jen elity) jsem se ptal na obvyklý nešvar českých internetových novin. Když už uvednou zdroj informace, v žádném případě se neobtěžují na zdroj informace odkázat. Tedy poskytnou link, odkaz, takový, který by vedl na onen původní zdroj informace. Dalibor tehdy říkal, že neexistuje žádný důvod proč to nedělat, ale zjevně to také tak nějak stále chápal po svém. Pro Dalibora bylo "odkazovat" jenom uvést, kdo je zdrojem. Ale neudělat to formou odkazu vedoucího na původní zdroj informace.

Když se začala dít taškařice okolo PSP.CZ, napsalo o tom i iDnes.cz a "odkázalo" na to, že s tím přišla Lupa.cz. Samozřejmě i zde byl "odkaz" ve skutečnosti jenom text bez jakékoliv možnosti na něj kliknout a na Lupu se dostat.  Mě to vcelku nepřekvapilo, protože české noviny už roky zásadně odmítají uvést jakýkoliv aktivní odkaz kamkoliv mimo sebe sama. A dělají to prostě proto, že se zoufale bojí, aby jim to neodvedlo čtenáře. A v řadě případů to je zakázané, cokoliv takového dělat.

Tomáši Krausovi se to nelíbilo (zejména s ohledem na můj rozhovor s Daliborem) a napsal Má redakční systém iDNESu tlačítko na vytvoření odkazu?. Nelíbilo se to ani Michalu Kubíčkovi, takže napsal prozměnu Vzkaz šéfovi iDnes Balšínkovi: Ve slušné společnosti se odkazujeme. A má samozřejmě pravdu.

Všechno tohle popichování nakonec vedlo k překvapivé změně. Dalibor Balšínek oznámil, že "jsme připraveni linkovat živými odkazy na všechny, kdo tak budou činit vůči nám."

Což, musím říci, je na jednu stranu skvělé. Na druhou stranu je to zarážející. Dalibor by asi měl vědět, že linkovat (odkazovat) živými odkazy je povinnosti novináře v libovolném okamžiku, kdy odkudkoliv čerpá i cituje a čerpá z odkazovatelného zdroje. A podmiňovat to jakousi reciprocitou je absurdní. Přesto ale musím ocenit to, že se nám podařilo pohnout o hodně velký kus dopředu. Vážně.

Spokojený ale budu až v okamžiku, kdy se české noviny na Internetu budou chovat tak jak je správné. A v každém okamžiku, kdy budou odněkud čerpat, budou na zdroj informací odkazovat. A možná je vhodné dodat, že by tak měli činit ve vlastním zájmu, protože jenom tak mohou čtenáři ověřit, jestli jejich "citace" není jenom alibismus stylu "psali to na Internetu". Protože i tuto rovinu podobné odkazování má.

Rozhovor ::: Otázky z Twitteru pro Dalibora Balšínka, šéfa Internetu v MAFŘE

Dvouletý obor na FSV studoval pět let, práce v médiích vítězila nad studiem. V Lidovkách se z eléva dostal až na nejvyššího šéfa. Spoluzakladatel a šéfredaktor časopisu Spy, šéfredaktor Týdne. Týdeníku, který právě on dokázal znovu oživit a označuje to za svůj největší úspěch. Od roku 2009 působí v MAFŘE, v představenstvu má na starosti Internet a hlavně iDnes.cz, ale také Lidovky v papírové i int

Proč ne, čtenář je hloupý, nepozná 14 let starý článek

Proč si v roce 2012 nepřečíst článek z roku 1998. Český čtenář je dostatečně hloupý aby si něčeho takového všiml. A šéfredaktor iDnes.cz (či vedoucí vydání) už nejspíš nic takového neřeší. Geniální chlapec se zastřelil poté, co si v deníku srovnal pro a proti popisuje události z roku 1998. Autor Tomáš Šťástka.

A protože jsme v Čechách, tak tutéž zprávu z roku 1998 najdete na Novinky.cz v podobě Geniální školák srovnal výhody a nevýhody života. A spáchal sebevraždu. A soudě podle času vydání to navíc vypadá, že iDnes.cz má máslo na hlavě ještě větší, protože prostě "přepsalo" to, co vydaly Novinky.cz

Pokud chcete vidět původní zprávu, tak ji najdete v Brilliant pupil's 'logical' suicide a má datum 3. 12. 1998, případně na BBC v Suicide probe after boy found dead s datem 6. 11. 1998. Odkaz na původní článek samozřejmě na Novinky.cz ani iDnes.cz nenajdete.

Pokud byste se náhodou domnívali, že snad "světový tisk" o 14 let starém případu začal znovu psát, tak odpověď zní jasně, nezačal. To prostě v české žurnalistice jenom doslova ožila čtrnáct let stará mrtvola. Paradoxně zařazená skutečně do zpravodajství.

A ještě jedno je zajímavé, Novinky.cz píší že si "dva měsíce před činem vedl intenzivní úvahy o životě". Na iDnes.cz ale najdete, "že si nejdříve rok v deníku porovnával výhody a nevýhody života.". Kreativita nezná mezí.

Vysvětlení od Novinky.cz 

Novinky.cz i iDnes.cz jsem se mailem ptal na to, jak se jim něco takového povedlo (a iDnes.cz hlavně proč to "opsali" od Novinky.cz). První dorazila odpověď Novinky.cz. Na které musím ocenit hlavně závěr, vtipná odpověď. 

 

Dobrý den, 

k Vašemu dotazu: zpráva o geniálním studentovi, který spáchal sebevraždu, pocházela z roku 1998, nicméně na serveru Independent se objevila v boxu momentálně nejčtenějších článků. 

Víkendová služba nečekala, že článek zařazený do seznamu nejčtenějších materiálů, bude 14 let stará a datum publikace přehlédla. Když omyl zjistila, zprávu upravila tak, aby v ní časový údaj byl správně. Zpráva nebyla aktuální, takže byla stažena z nejviditelnějších pozic, ale protože už byla nějakou chvíli publikovaná, nechtěli jsme ji z webu mazat. 

K takovému omylu u nás dochází maximálně jednou za 14 let 

S pozdravem
Vladimír Dušánek 
Šéfredaktor, Novinky.cz 

Vysvětlení od iDnes.cz

Michal Hanák se ozval později, s omlouvu že je mimo Prahu a nepodařilo se mu odpovědět dříve. Odpověď najdete níze a plyne z ní jeden další poznatek. Jak Novinky, tak iDnes.cz, prostě odchytávají články v přehledech "nejčtenějších" na zahraničních titulech :)

Dobrý den, Dane, udělali jsme chybu. Jak se to stalo: pravidelně monitorujeme zahraniční tisk, britský nevyjímaje. Redaktora Tomáše Šťástku při čtení The Independent upoutal jejich druhý nejčtenější článek (mimochodem, stále je uveden mezi nejčtenějšími – viz příloha). Nabídl ho editorovi a ten mu řekl, ať ho napíše až jako výplň, bude-li mít čas. Redaktor nezkontroloval datum článku – to byla chyba -  a s odvoláním na The Independent zprávu později převzal.

Napsali jsme kolegům z The Independent a upozornili je, že poutají 14 let starou zprávu. Tím nijak nezpochybňuji to, že jsme chybovali my. Jen se nemusí nachytat ostatní.

Trička Lacoste na Internetu v Česku nekoupíte. Nebo možná koupíte? #nechapu

Ano, je tu další velké nechápu. Podivoval jsem se tomu už ráno na Facebooku. Vzniklo to v článku Neodolal a koupil tričko Lacoste za polovinu. Byl to však padělek.

Ten klasicky nasazuje na slevové servery a vede k plamenný diskuzím nad tím, jaká je to mizérie a jak si na "slevomatech" nic nekupujte. Ale zajímavé je následující (všimněte si zvýrazněné věty):

"Pan Ondřej nebyl jediný, kdo k nám s tričkem zakoupeným v Zootu přišel. Nejistých zákazníků bylo víc," říká Badr Afsahi, zástupcefirmy Notos Com CZ, která je výhradním zástupcem značky Lacoste pro Českou republiku. Podle něj není možné originál zboží Lacoste koupit v Česku na internetu, ale pouze v kamenných prodejnách (buticích). Takže nejenom nízká cena, ale i možnost nákupu v českém e-shopu je známkou toho, že něco není v pořádku. 

A o chvíli později jsem se dočetl, že Polo tričko od Lacoste za 300 korun? Mall.cz spouští levný prodej luxusní módy. Jsem jediný, komu tady není něco jasně? A také jediný, kdo má pocit, že tady něco smrdí?

Jak iHNed dokáže zcela překroutit co řekl Klaus aneb hra ohněm

Bída české žurnalistikyVáclava Klause nijak moc nemusím, ale to ještě neznamená, že by se mi snad mohlo líbit to, co předvádí iHned s titulkem "Odposlechy jsou hra s ohněm. Pokud vypukne, shoří v něm všichni, varuje Václav Klaus"(přesná citace z článku). Aby vám byla jasná míra minupalce, přečtěte si co opravdu Klaus řekl (v článku na iDnes)

"Doba je neklidná. Různé zájmové skupiny se snaží, aby sociální neklid přerostl v chaos. Média jim v tom zdatně sekundují, pokud s nimi přímo nespolupracují. Je to hra s ohněm. Pokud vypukne, shoříme v něm všichni."

Ať se na mě iHNed a Hospodářské Noviny nezlobí, ale tohle je překroucení významu zcela do jiné podoby. A v novinařině je něco takového nepřijatelné.

A pokud snad pochybujete o obsahu na iDnes.cz, tak je možné si přečíst celý text od Václava Klause.

 

iDnes.cz má novou mobilní podobu

Tisková zpráva Nová mobilní verze iDNES.cz přehraje video a snáze se ovládá není až tak uplně realistická. Ovládá se to snáze, ale hlavním důvodem je to, že někomu konečně došlo, že klikání na miniaturní odkazy je v mobilním telefonu opravdu nepřijatelné. Velmi malá změna, kterou bylo možné udělat už před měsici.

Jak vypadá nová (vlevo) vs. původní (vpravo) mobilní iDnes můžete vidět na obrázcích níže. Pro tablety stále nic, je to opravdu jenom pro mobily a na velkém displeji se nic jiného nekoná. Nekoná se ani nakonec nic dalšího - jako třeba možnost "swipe" mezi články, tedy jedna z klasických a základních funkčností, kterou by "nová" verze mít mohla.

Novinky.cz vs. iHNed.cz? Jasný zásah. A to už to vypadalo, že zmizelý pokladník je u konce

Bylo mi to nějaké podezřelé, že by se kauza zmizelého romského pokladníka (co nikdy nezmizel a ve skutečnosti šlo jenom o další tradiční výmysl Parlametních Listů) hned tak nějak uklidnila. Novinky.cz se podařil jasný zásah do řad iHNed.cz, viz Komentátor HN Šídlo spadl do vlastní jámy.

Dřívější věci k tématu "romský pokladník" najdete v Novinky.cz se strefují do iDnes.cz - Ze zmizelého romského pokladníka se vyklubala kachna a Vymyšlený článek na Parlamentních listech a iDnes.cz - zprávy, kterým nemůžete věřit

Novinky.cz se strefují do iDnes.cz - Ze zmizelého romského pokladníka se vyklubala kachna

A je to tady, Novinky.cz si neodpustily střelbu na iDnes.cz. Ze zmizelého romského pokladníka se vyklubala kachna to říká zcela jasně,

MfD spadla do vlastní jámy

Zpráva pod titulkem „Sotva Romové založili stranu, vzal pokladník kasu“ se objevila i ve vydání Mladé fronty Dnes z 11. února. Přitom právě tento list nedávno testoval ostražitost médií, s jakou přejímají a ověřují informace z jiných zdrojů. Redakcím rozeslal mailem podvrh v podobě falešného průzkumu, který předstíral, že zmapoval oblibu cizinců u thajských prostitutek. List nato zveřejnil seznam médií, které kachnu převzaly (Novinky.cz ji nepřevzaly). V případě neexistujícího romského pokladníka tak MF Dnes jen potvrdila přísloví “kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá“. Dezinformaci na pravou míru dosud neuvedla.

Ano, ten konec je dost podstatný. Dezinformaci na pravou míru dosud neuvedla. MF Dnes využila vskutku originální řešení - původní článek přepsali novým textem - je to vidět i ze stále původní adres - http://zpravy.idnes.cz/sotva-romove-zalozili-politickou-stranu-zmizel-pokladnik-s-prispevky-13u-/domaci.aspx?c=A120210_131857_usti-zpravy_oks. Omluvného článku jasně ukazující na míru nezodpovědnost se od iDnes.cz nejspíš nedočkáte. Šéfradaktor Michal Hanák považuje nejspíš za dostačující jeden odstaveček na konci článku.

"Velmi nás mrzí, že jsme naše čtenáře uvedli v omyl a neodhalili jsme tuto dezinformaci dříve. Od této chvíle bude mít monitorování cizích médií přísnější pravidla, aby se toto už nikdy nemohlo opakovat," řekl šéfredaktor Michal Hanák.

iDnes.cz není samozřejmě jediným médiem, které manipulaci a lži od Parlamentních Listů převzalo.

Zprávu převzalo navíc i Právo, které ji ale doplnilo "pochybnostmi" („Zprávu o zakládání strany v Ústí zpochybnil místní aktivista Miroslav Brož, který se dlouhodobě věnuje lidem v sociálně vyloučených lokalitách“.). Ale ani zde nelze říct, že by Právo neselhalo.

Vymyšlený článek na Parlamentních listech a iDnes.cz - zprávy, kterým nemůžete věřit

Krásný příklad toho, jak funguje česká žurnalistika. Parlamentní listy zveřejní zcela vymyšlenou zprávu o Romech, jež okradl pokladník. Načež tu zprávu převezmou (rozuměj, okopírují) další média, včetně iDnes.cz. A všichni jsou nadšení, mají aféru, mají slzy, mají emoce, mohou ukázat jak jsou Romové špatní a jak nedokáží ani založit stranu. Jenže přebírat cokoliv z něčeho jako jsou Parlamentní listy by v médiích mělo patřit k něčemu co lze udělat pouze po důkladném prověření - tenhle plátek je prostě placená propagandistická stoka, nemající s novinařinou nic společného.

A ejhle, čas plyne, a "administrátor blogů iDnes.cz" je tím, kdo celou tu záhadu rozlouskne. Parlamentní listy se "omluví", iDnes.cz o tom napíše článek ....

A kde je ale nějaká omluva iDnes.cz za fatální selhání? Kde je vyhazov člověka, který tuhle manipulaci od Parlamentních listů převzal a přetiskl? Nikde. Prostě těžká pohoda. V praxi ukázka toho, že "iDNES.cz - zprávy, kterým můžete věřit" je jenom lživý slogan.

Bude to čtyři roky, co NOVA koupila Blog.cz. Jak je na tom Blog.cz dnes?

V roce 2008 měl Blog.cz přibližně 520 000 blogů (viz Jyxo: "máme přibližně 520 000 zveřejněných blogů") a v tom samém roce CME koupila pro TN.CZ společnost Jyxo, která Blog.cz provozovalo. O čtyři roky pozdějí má Blog.cz skoro 900 tisíc blogů, ale návštěvnost v podstatě pořád stejnou. Generátorem návštěvnosti pro TN.CZ se Blog.cz nestal, významný obsah se na něm nevyskytuje. A ačkoliv má skoro dvakrát tolik blogů, návštěvnost to nijak nepoznamenalo.  Z aktuálních listopadových 2 256 895 RU je 1 604 630 z ČR (71%) -  v listopadu 2008  měl 2 339 179 RU a 1 827 126 bylo z ČR (78%).

Na českém Inetrnetu najdete ještě (stále existuje) www.bloguje.cz, to ale v NetMonitoru není a Google Trends for Websites mu odhadují zhruba 150 tisíc měsíčních návštěvníků. Blogovací systém se provozoval i Seznam, ale Sblog.cz již neexistuje. Blogy provozuje ještě iDnes.cz, ale ani ty nenajdete v NetMonitoru - Google odhaduje jejich měsíční návštěvnost na 360 tisíc.

Kliky nebo zobrazení, Novinky.cz je to jedno.

Asi jako hodinky nebo holinky. Oboje se to natahuje. Odchod Václava Havla měl na Novinkách.cz 24 miliónů kliků berte s rezervou, jednak to nejsou kliky (jsou to zobrazení), druhak je to ničím nepodložené. A samozřejmě to neříká vůbec nic. Samozřejmě, Novinky.cz jsou nejčtenějším zpravodajskám titulem (záleží ale podle čeho hodnotíte).

Jinak je to ale důvodem k mrknutí na PageViews (zobrazení stránek) a unikátní návštěvníky - níže najdete oboje. A je tam velmi dobře vidět, jak hodně byl (nebo nebyl) Václav Havel mediálním tahákem.

 

Hlavní stránkou Seznam stále utíká konkurentům

Tohle je už snad na nějaký "přírodní úkaz". Zatímco hlavní stránky většiny českých portálů spíš stagnují (než že by rostly) a některé dokonce setrvale klesají (Atlas je jasný, ale ono to Centrum.cz už taky nevypadá jako dřív), tak hlavní stránka Seznamu stále roste - byť těch posledních pár měsíců je s otazníkem.

Žurnalistika bez iluzí

Narovinu a bez okolků? Žurnalistika, novinařina, novináři, nejsou nic výjimečného. Je to byznys. Byznys jako cokoliv jiného. Krev, poty, slzy. To odjakživa prodávalo. Smrt také prodává, proto můžete za poslední dny vidět něco, co někteří označují za hyenismus. Ve skutečnosti jde  jenom o honbu za čteností. Mrtvé hokejisty je potřeba pořádně provařit, otočit, mnohokrát otočit, mít co nejvíce čtenářů, zobrazit co nejvíce reklamy. Až po tak (zdánlivě) absurdní situaci, že v iDnes bouchají šampaňské u rekordní čtenosti u článku o pádu letadla a hokejistů.


I kdyby tento screenshot byl fotomontáž, vystihuje přesně realitu. Zdroj @PrizdaCZ

Co vlastně čekáte? Pietu či úctu? Nepřipadá v úvahu. To by noviny musely o něčem takovém vydat jednu korektní zprávu, otisknout nekrokolog. A nic by z toho neměly. Žurnalistika bez iluzí. Vytvořili jste si ji sami, vy, čtenáři. Chtěli jste a chcete krev, pot a slzy. Nic jiného nečtete.

Redesign: BonusWeb.cz

www.bonusweb.cz (neděsit se, skončí to samozřejmě jinde, aby iDnes mohlo počítat lidi do návštěvnosti) má od dnešního dne nový design. Tedy teoreticky má, ono se to nějak nepovedlo, takže místo nového designo to ukazuje nějaký neúplný web s červenými nápisy nahoře.

Ale když už se dokážete po několika kliknutích nějak dostat k nové podobě (viz niže), tak to můžete vidět v plné parádě. Za prozkoumání stojí hlavně "logo" (uvozovky jsou plně na místě).  A rozhodně tomu něco chybí. Ten okraj měli udělat takový ten ohořelý. To by bylo cool.

Pro Mobil.cz (iDnes.cz) je Fusion Garage "neznámá firma"

Tomuhle otevřeně řeknu fatální selhání. Neznámá firma představila revoluční smartphone ve skutečnosti hovoří o Fusion Garage - což je naopak chronicky (a nechvalně) známá firma. Celé selhání je ještě absurdnější, pokud je přímo v článku (o chvíli později) uvedeno:

Fusion Garage přitom nejsou na mobilním poli úplným nováčkem, již před časem zkoušeli štěstí s dvanáctipalcovým tabletem Joojoo. Nepříliš úspěšně.

Jeden malý #fail v podobě "koláže" na iDnes.cz - Breivik, mázlá fotka a "mrtvá" těla

Jeden musí obdivovat tu řemeslnou zdatnost neznámého tvůrce "koláže" v článku Síra, bajonet i ochranný oblek. Breivik před útoky nakupoval na eBay. Zdatný uživatel Photoshopu tam vzal jakousi rozmazanou fotku pro pozadí, do popředí postavil perfektně nasvíceného a ostrého Breivika. Skaliska v pozadí samozřejmě nepostrádají nutnou rekvizitu, tedy mrtvá těla. A ještě to doplní popiskem "Anders Behring Breivik s útočnou puškou. Fotografii zveřejnil ve svém manifestu.". Bravo.

Média se nechala nachytat na falešné bombové video (doplněno)

Jedno z videí výbuchu v norském Oslu je falešné. Autorem je Čech píše má oblíbená rozhlasačka Alžběta.

 

Některá česká i zahraniční média zveřejnila falešné video, které ukazuje výbuch v norském Oslu. Autorem je Čech. Prý se jednalo o experiment, kterého teď lituje. I když video smazal, dostalo se do médií. Zveřejnila ho například německá televize N24 nebo server iDnes.cz.

Na iDnes.cz tenhle úlet najdete v Vybuchlo to sto metrů ode mě, pak byl klid, líčí český turista v Oslu a to jak samotné video (iDnes.cz neváhalo a video si z YouTube stáhli, vložili do vlastního systému a opatřili i reklamou). Ani hodiny poté co se informace o podvodu stala veřejnou to nijak na iDnes.cz neřeší, stále se tváří,  jako kdyby video bylo autentické. V ohlasech k článku je k vidění upozornění "to video je fake...Nechapu, jak to mohli televize odvysilat." staré tři dny.

Dodatek - 17:40 - z iDnes.cz dorazilo vysvětlení, převzali to ze zmiňované němcké N24 a považovali to za důvěryhodné.

Dodatek 2 - 18:25  -  iDnes zveřejnil Čech vypustil do světa falešné video výbuchu z Osla, dokreslil kouř, ve kterém vysvětluje, jak se jim povedlo falešné video zveřejnit jako autentické. Bohužel ani slovo o tom, že jim to trvalo tři dny. A že už několik hodin po zveřejnění byli upozornění.

Dodatek 27. 7. 2011 08:00 - iDnes původní článek ponechalo v původní podobě, takže pokud jej případný čtenář najde, nebude stále mít nejmenší tušení o tom, že došlo k selhání redakce a předložené video i celý doprovodný text je podvod.

Oslo Explosion 7-22-201 TOP OF BUILDING EXPLODES IN FRONT OF CAMERA je znovu nahrané video (případně možná jde o originál, kde někde uprostřed "ukazují" to původní video) Second Explosion in Oslo captured on cell phone - to bylo už z YouTube autorem smazáno.

Školácká chyba iDnes.cz - baterie v noteboocích nelze na dálku lehce zničit

Školácká chyba Applu: baterie v noteboocích lze na dálku lehce zničit píší na Technet.cz. Ve skutečnosti je to školácká chyba iDnes.cz. Na dálku baterie zničit nejde. Museli byste si pořídit nějaký program (virus, malware), který by něco takového udělal. A nejde tedy o zničení na dálku - to by to muselo být možné prostě tak, že by někdo využil vašeho notebooku připojeného k internetu a bez vašeho příspění "zaútočil" na vaši bateri.

Bulvár je bulvár, fakta jsou fakta - Battery Firmware Hacking

iDnes.cz opět dělá reklamu podvodnému CERD

Naposledy v září loňského roku iDnes.cz předvedlo neschopnost a dělalo ve velkém reklamu podvodnému CERD. Připomenu, že "CERD" je zkratka "CEntrální Registr Dlužníků" - ale to je přesně tak všechno.

Žádný "centrální registr dlužníků" neexistuje - pokud chcete vědět co je CERD zač, nastudujte si Centrální registr dlužníků ČR pod vedením Jiřího Jehličky má pochybný charakter a Centrální registr dlužníků ČR - CERD ČR s.r.o.. Případně Registr dlužníků: Zaplatíte za výpis, který je k ničemu na Aktuálně.cz

A jak Aktuálně.cz říká, CERD nemá nic společného se "skutečnými" registry BRKI, NRKI a Solus, které využívají a uznávají tuzemské banky nebo splátkové či leasingové společnosti. CERD jsou prostě další malí čeští podvodníci.

Dodatek 11:22 - Po mém upozornění Michalu Hanákovi, šéfredaktorovi iDnes. odkaz na podvodný CERD byl z článku odstraněn, Konec dobrý, všechno dobré.

"Digitální stopa" šokujícího dokumentu ukazuje, že autorem je zjevně Michal Hanák, MAFRA. A jde o ovládnutí světa

To, že Word dokument nemá "digitální stopu" a z vlastností nelze vyvozovat nic, iDnes opět mimo, to není pro mírně pokročilé uživatele Wordu žádná novinka. Možná se to učí i v rámci Evropského digitálního řidičáku. Ale budiž. POOH.CZ získal dokument, který obsahuje plán na ovládnutí světa. Podle digitální stopy je autorem Michal Hanák, šéfredaktor iDnes.cz. Identifikuje ho i MAFRA v digitální stopě. A tvorbou plánu na ovládnutí světa strávil 13 287 minut.

Screenshot je autentický a Plan-na-ovladnuti-sveta.docx skutečně existuje. Ve vlastnostech skutečně obsahuje uvedené informace. Obsah dokumentu je neskutečně šokující a způsobil by rozvrat na české politické i žurnalistické scéně. A je tak šokující, že POOH.CZ odmítá jeho obsah zveřejnit.

Screenshot vpravo opravdu pochází z vlastností (oné digitální stopy) existujícího dokumentu. Není to žádný PhotoShop. A všemu můžete 100% věřit, stejně jako můžete 100% věřit českým novinám. A rozhodně se nikdy nezamýšlet nad příslovím "vrtěti psem".

Word dokument nemá "digitální stopu" a z vlastností nelze vyvozovat nic, iDnes opět mimo

Pátého ledna 2009, 14:23: Bárta založil dokument, který VV popírají je jeden z vrcholu "špionážní" práce iDnes.cz. Hemží se to tam "digitálními stopami" a dokonce je tam screenshot vlastností dokumentu napsaného ve Wordu. Možná by bylo dobré, aby si v iDnes.cz uvědomili, že vlastnosti Word dokumentu je možné vyplnit čímkoilv - zejména třeba tím, na co někdo může chtít novináře nachytat.

"MF DNES také má neveřejnou verzi dokumentu s názvem Etický kodex VV v elektronické podobě. Z něho vyplývá, že autorem je Vít Bárta a že ho vytvořil 5. ledna 2009 ve 14 hodin 23 minut. Do tiskárny ho pak poslal 13. ledna 2009 v 11 hodin 53 minut. Dokument měl otevřený celkem 356 minut." je jedno z nejzábavnějších tvrzení, které jsem kdy v posledních dnech slyšel. Z údajů v etickykodex.doc totiž neplyne vůbec nic z toho, co iDnes.cz vyvozuje.

Kdokoliv tam mohl kteroukoliv z vyvozovaných informací umístit. A pro příklad není nutné jít daleko - "Digitální stopa" šokujícího dokumentu ukazuje, že autorem je zjevně Michal Hanák, MAFRA. A jde o ovládnutí světa

Aby bylo jasno,  nepochybuji o tom, že iDnes.cz má v této záležitosti řadu dalších indicíí i důkazů k tomu, aby mohlo daný článek napsat tak, jak byl napsán. Bohužel pokud do indicií a důkazů zamontují tuto absurditu, zpochybňuje se tím celý zbytek. Protože se je nutné zeptat, jestli novináři co jsou TAKHLE mimo, nejsou náhodou MIMO i v jiných věcech.

Lesk a bída médií. Vegateriáni! Sekta! Kam spěje novinařina?

Včera:

Rodiče-vegetariáni údajně odpírali synovi jídlo i lékaře, chlapec zemřel

Třináctiletý chlapec z Prachaticka zemřel v úterý v pražské nemocnici v Motole. Jihočeští kriminalisté mají podezření, že smrt syna zavinili jeho rodiče, přísní vegetariáni. Chlapcovi odpírali běžnou stravu a lékařskou pomoc. Do nemocnice se dostal až po kolapsu.

V tu chvíli přitom jeho organismus napadla pravděpodobně zcela běžná nemoc, která by pro běžné dítě neměla být smrtelná

Dnes ty samé noviny:

Dítě zemřelo na vážnou nemoc, policie nařkla zoufalé rodiče z týrání

Policisté zřejmě šlápli pořádně vedle. Od úterý vyšetřují smrt třináctiletého chlapce z Borových Lad na Šumavě a podezírají rodiče, že mu nedávali jídlo. Vše je ale zřejmě jinak. Chlapec trpěl dva roky vážným onemocněním střev. Rodiče, které policisté prověřují, zda nejsou členové sekty, která chlapce týrala, jsou normální rodina s výbornou pověstí v okolí.

Jaká je česká mediální realita? V zájmu okamžitého zveřejnění (co kdyby to konkurence měla dřív) a zoufale absurdní snahy vyvolat emoce čtenáře se napíše cokoliv. Nedostatek korektních informací se skryje pod slovo "údajně", neověřené informace se schovají za odvolání na "policii". O den později se ukáže, že je všechno jinak, takže se sice popíše změna, ale zodpovědnost se hodí na "Policisty (co) zřejmě šlápli pořádně vedle". 

Mediální lynč rodičů dostal den a nabíral na obrátkách. Sektáři, vegerariáni, týraní dítěte, trápení hladem, podvýživa, smrt na vyčerpání. Samozřejmě i "řešení s léčitelem". Čtenář dostal co žádal, mohl se začít zaobírat rodiči, odsuzovat je, žádat jejich nejpřísnější potrestání, zanadávat si na sekty, léčitele i vegetariány.  Jak pravdivý je jeden z ohlasů pod článkem:

Média by se měla omluvit. Šéfredaktor tohoto deníku  by měli  před rodiči a prarodiči kleknout na kolena a stokrát napsat - jsem nenažraný ho*ado, který myslí jen a pouze na zisk!!!!!!!!!

Co na to Policie ČR? Tohle je taky docela zajímavé - v tiskovém prohlášení naznačuje něco, co lze pouze chápat tak, že si MF DNES vycucala informace z prstu. A ohrazuje se proti tomu, že v druhém pokračování se odvolává na Policii ČR:

Jihočeská policie s ohledem na začátek vyšetřování a rodinu zemřelého k tomuto případu nezveřejnila, mimo stručné tiskové zprávy, žádné podrobnosti.

Jihočeští policisté tak odmítají naprosto neprofesionální a nepodložené spekulace některých novinářů, zejména pak článek Václava Janouše z MF Dnes, ze dne 22. dubna 2011 pod názvem „Policie šlápla vedle….“ či sloupek Zápisníku Aleny Střelečkové. Policie je povinna v rámci prověřování případu vyslechnout všechny dostupné svědky a také se zabývat všemi možnými verzemi vyšetřování, přestože se mohou zdát nepravděpodobné. Vyšetřovací verze pak musí být buď potvrzena, nebo vyvrácena. Informace v článcích uvedené o průběhu vyšetřování jsou však značně zkreslené a zavádějící. Policie v případu zatím žádné obvinění konkrétní osoby nevznesla.

iDnes.cz, Lidovky.cz (ale taky třeba Pravda.sk) mimo provoz. Může za to prý Kočí a hackeři. Nebo taky možná ne.

Weby www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.pravda.sk (ta je provozovaná na stejném "železe" jako dva předchozí) jsou už více jak hodinu mimo provoz. I přes snahu zjistit co se děje, zatím  bez úspěchu. Tiskový kontakt nepřítomen a Petr Kelin telefon nebere.

Aktualizace 15:03 - iDnes.cz (a ostatní weby) opět jedou - po skoro dvou hodinách výpadku.

Aktualizace 16:40 - iDNES.cz je po technickém výpadku opět on-line uvádí TechNet.cz:

Pět minut po třinácté hodině nastalo nečekané masivní přetížení sítě, stránky portálu iDNES.cz proto nebyly dostupné. Provoz byl obnoven deset minut před patnáctou hodinou.

Lupa.cz prozměnu spekuluje, že Lidovky, iDNES a Týden se potýkaly s výpadkem pravděpodobně kvůli Kočí

K výpadkům došlo po 13. hodině a zpravodajské servery se podle serveru Týden.cz staly pravděpodobně terčem útoku hackerů.

Aktualizace 17:30 - Když už jsme u těch konspirací, tak dnes ráno prý vyhodili šéfa IT v MAFŘE (nebo taky možná jenom v iDnes.cz). A tak je nutné zminit i tuto informaci ze sociálních médií. Má totiž stejnou váhu, jako "může za to Kočí".

iDnes.cz v tiskové zprávě o verzi pro Kindle neuvádí nejpodstatnější informaci

Dnešní tisková zpráva iDnes.cz o obsahu pro Kindle je dobré poučení pro PR pracovníky, jak to určitě nedělat. V iDNES.cz stále dostupnější, nově i v Amazon Kindle sice najdete citace a zbytečné řeči o "stále dostupnějším" iDnes.cz. Ale to nejpodstatnější tam nenajdete - kde se něco takového dá na iDnes.cz získat. Žádná internetová adresa. Prostě nic.

A proč to tam neuvedli? Iva Melagová (marketingový manžer iDNES.cz) mi na to odpověděla větou, kterou lze dát do rámečku a vytisknout jako příklad absurdnosti firemního PR.

Děkuji za reakci, ale Kindlisté určitě ví, jak si nový obsah objednat.

Pokud si budete tedy chtít iDnes.cz do Kindle pořídit (a nemají to udělané vůbec špatně, viz iDNES.cz nově i v Amazon Kindle), tak přece víte, kde to mají. Omračující logika.


( page 1 of 2 ) Older articles >>> ( number of articles: 57)